wtorek, 10 września 2013

Plany na rok szkolny

Heii : )
Dzisiaj opowiem trochę o organizacji mojej nauki i ogólnie jak ''zaplanowałam'' rok szkolny. Przedstawię też moje sposoby na naukę.
Zaczął się rok szkolny, więc zaczęło się poranne wstawanie, zadanie domowe i nauka. Ja w tym roku trochę inaczej podchodzę do wszystkiego, możliwe, że to przez zmianę szkoły. Oprócz tego, że to gimnazjum, to jeszcze gimnazjum o wysokim poziomie.
W 5. klasie moją nauką było tylko słuchanie nauczycieli i czasami powtórzenie czegoś w domu. W 6. klasie mniej słuchałam nauczycieli, bo gadałam ze znajomymi, więc kończyło się na tym, że siedziałam do późna <24.00 bądź 1.00> i się uczyłam. Przez to bardzo często spóźniałam się na lekcje.
Teraz mam taki plan, że:
1. Kładę się częściej spać!!
2. Od razu po przyjściu ze szkoły <i krótkim odpoczynku> odrabiam lekcje.
3. Uczę się tak, że dzielę sobie materiał <to, czego muszę się nauczyć> na kilka części i w różne dni uczę się tych części.

A traz moje sposoby na naukę:
1. Wiersze i teksty

a) czytam ca sły tekst i dzielę go na mniej więcej równe części <oprócz krótkich tekstów>
b) czytam część
c) czytam zdanie lub linijkę i powtarzam z pamięci
d)czytam następnie zdanie <linijkę> i powtarzam, a potem powtarzam z pamięci oba zdania razem i tak 3, 4 zdania itd...
e) to samo robię z kolejnymi fragmentami
2. Słówek uczę się na takiej samej zasadzie.
3. Często też robię coś takiego, że kojarzę sobie wyrazy z czymś, co może mi o nich przypomnieć.
4. Mam też pamięć wzrokową, więc przypominam sobie widok mojego zeszytu i wtedy też przypominam sobie to co chcę.
5. Zdaję się też na liczby. Kiedy coś powtarzam przed sprawdzianem, zapamiętuję, że było tego np. 4 czy 5 i na sprawdzianie wynajduję z pamięci wyrazy.

Na dzisiaj to koniec, więc żegnam się z Wami. Papaa!!
Jaki macie plany na rok szkolny? Jak się uczycie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyjmuję wszelką krytykę, cieszę się z każdego komentarza.
Odwiedzam każdy link, który podacie, choć nie zawsze komentuję ; )